Kafka aan 't Lijntje Afdrukken E-mailadres
Geschreven door Administrator   
zondag, 08 februari 2009 22:51

Ze nemen bij busmaatschappij De Lijn hun naam wel heel letterlijk. Drie weken geleden reed een chauffeur op lijn 8 de spiegel van onze auto eraf. Hij stond nochtans achter de lijn geparkeerd. De chauffeur stak een papiertje met zijn gegevens achter de ruitenwisser. Waarvoor dank! 

Het papiertje vroeg ons contact op te nemen met de stelplaats Leuven. Omdat het net vòòr het weekend gebeurde waarin we niet thuis waren, kon mijn vrouw pas op maandag erheen. Maar dat vonden ze ginder prima, want tijdens het weekend konden ze ons toch niet verder helpen. Soit. Ze namen het papiertje terug af en zegden dat er een dossier zou opgemaakt worden in het hoofdkwartier en dat we moesten wachten op een bericht van hen. Twee weken later hadden we nog steeds niets gehoord.

Een telefoontje naar de algemene Infolijn (let op de naam!) in Mechelen had geen zin. Daar gaf men ons het nummer van het kantoor voor Vlaams-Brabant in Leuven. Die lieten ons contact opnemen met de stelplaats in Kessel-Lo. Waar ze ons opnieuw het nummer van een dame in Mechelen gaven, onze dossierbeheerder. Tien pogingen later nog steeds geen gehoor op dat nummer, maar de computer stuurde ons uiteindelijk naar de receptie van het hoofdkantoor. De dame daar leidde de telefoon uiteindelijk door naar een andere dame van de Dienst Verzekeringen die ons vertelde dat onze zogezegde dossierbeheerder niet meer voor De Lijn werkte!

Daar hoorden we de echte procedure voor kleine herstellingen: zelf een foto maken en een bestek laten opmaken, meteen laten herstellen en dan een officiële factuur vragen. Dat allemaal doorfaxen naar De Lijn met je rekeningnummer. Het feit dat een officieel bestek evenveel kost als de herstelling is blijkbaar irrelevant. Maar kom, da's op kosten van De Lijn... ze moeten het zelf maar weten.

Wat  ook absurd is: je moet telkens de datum van het ongeval kennen opdat de mensen van De Lijn ons dossier kunnen opzoeken in de databank want... "we krijgen hier elke dag wel 10 dossiers binnen van afgereden spiegels" (dixit stelplaats Kessel-Lo).  

Laatst aangepast op woensdag, 11 februari 2009 23:30